2014. január 16., csütörtök

Eperjes - Amikor a kollégium mellé járunk:)

Eperjes, Mily cukraren. A Mily cukrászda.

Közvetlenül a templom sarkával párhuzamban. Egy héten minden áldott nap betértünk ide. Már törzsvendégnek számítottunk szerintem.  általában 11-19 óráig biztos hogy nyitva vannak minden nap. A sütik 80 centtől kezdődnek. Fix rendelésem volt, ribizlikocsonyás süti és általában narancsos gyömbéres tea. Egy családi vállalkozás egy régi kapubejárat hangulatával, megtartották az épület boltíves kapuszerkezetét és szinte látom magam előtt, ahogy begördülnek itt a fogatok előttem, ahogy ülök, és kiszállnak a gazdag eperjesi polgárok, vagy a városban időző nemesek és egyszerűen a lépcsőhöz lépnek és már haladnak is az emeletre.  Azt hiszem mindig ilyesmiről álmodozom miközben a teámat kortyolgatom.

Nem tudom miért imádtam annyira ezt a helyet, de egyszerűen függője lettem. Rattan bútorokkal van tele, és egyre több kisgyerekeknek való játéksarokkal a családoknak. Eperjesen nagyon sok a fiatal, kisgyerekes család, a Mily cukrászda pedig hétköznapokon felkapott. Hétvégén nagyon csendes. Legalább egy órát mindig üldögéltünk itt ,de tipikusan egy ilyen beszélgetős hosszan elidőzős helynek is használják, vagy futó kávézásra is.  Nem igazán lehet rálátni a főutcára, de valahogy nem is szükséges, elég a tudat is, hogy Eperjesen vagyok. Istenem annyira fog hiányozni ez a város!  Pedig még három hónap itt, de mégis szinte rettegek, amikor itt kell hagyni, máris menekülőterveket készítettünk. Kinéztem egy hotelt azt hiszem Hotel Enchante a neve és nincs messze a vasútállomástól, és elterveztem, ha nagyon nem bírom otthon, akkor egyszerűen fogjuk magunkat és felugrunk Eperjesre egy hétvégére ide a hotel Enchantéba. Kell az a biztonsági tudat, hogy bármikor visszajöhetek ide.  Kevés város van, ami így a szívemhez nőtt, na Eperjes hú egyszerűen imádom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése